Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Khamis, 13 Mei 2010

takut.

Pemandangan yang sebegini satu hari nanti akan hancur.
macam-macam benda yang berlaku kebelakangan ni.
bumi pun penat nak tanggung manusia yang terlalu ramai.
perangai manusia yang entahapehapentah
bapak rogol anak, emak bakar anak.
lelaki berlagak perempuan dan tak kurang jugak perempuan berlagak lelaki.
aku sedih tengok perempuan yang bercinta dengan perempuan sendiri. bila ditanya alasannya sang perempuan, mereka lebih memahami kerna naluri yang sama jikalau macam tu sahabat saja sudah tidak perlu begitu bukan? ada yang satu lagi alasan jika dengan perempuan risiko mengandung tu takkan ada haa???hmm perlu ke alasan macam tu wujud?
bila ditegur marah & melenting tidak tentu pasal.
tanda-tanda awal kiamat dah banyak sangat keluar ..
takut bukan?
aku sedang cuba berubah ke arah itu.
hmm aku mengaku aku tak pernah kuat sering tergoda dengan bisikan-bisikan syaitan yang rajin singgah dihati aku ni..
ya ALLAH ya TUHAN ku
kurniakan aku seseorang yang dapat membimbing aku untuk tetap lurus ke jalan MU.
aku takut dengan neraka MU.
aku tahu dengan diri aku yang sekarang ni aku tak pernah layak ke syurga MU.




p/s: sebak aku tulis entry ni..maybe aku rindu dekat arwah abah hmm aku takut mati sebelum sempat bertaubat tapi aku takut tuk bertaubat takut aku kembali semula kepada aku yang dulu..aku takut berjanji kepadaMU ya ALLAH yang aku takkan mengulanginya..hati aku tidak KUAT iman aku tidak TEBAL.. tapi aku ingin sekali sgt sgt sgt ingin berubah untuk tidak lupa sujud pada KAMU ya ALLAH..

Tiada ulasan: