Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Isnin, 30 Julai 2012

kandungan 8bulan 32minggu

Assalammualaikum kandungan aku dah masuk 8bulan tepat hari ini.. alhamdulillah setakat ni takde ape2 alahan teruk yg aku kene hadap sepanjang tempoh mengandung ni laa..itu yg perot akumembesar bagai johan tu semua aku boleh makan hehehe. kebetulan akhir 7 bulan ngan 8bulan kita semua menyambut puasa . Salam Ramadhan kawan-kawan semua. aku pon alhamdulillah setakat ni boleh berpuasa cuma masa hari pertama je aku lembik termasuk hari ini sbb aku tak minum susu masa sahur. serius bagi yg mengandung klo nak kekal kuat dan tak lapar sgt masa mengandung ni minum la susu masa sahur mcm aku amalkan sebelum makan nasi minum susu HL (alaa yg 7eleven slalu jual tu) segelas besar kdg2 lebih sikit. lepas tu makan kurma jugak utk tenaga manisankan jadi adela tenaga. barula makan nasi dgn lauk fresh2 yg ibu masak setiap pagi hehehe (aku guna alasan ngandung utk elak masak waktu subuh tak larat woo T__T lagipun sejak ngandung ni ape aku masak semua punah tak jadi) ok kembali ke cerita asal.lepas makan nasi pulun la air masak byk2 sampai kembong HAHAHA. buah pon klo ade korang makan jugak. mmg sahur kali ni aku sahur bersungguh2 sebab makan untuk si sayang dalam perut ni sekali kan hehehe.. kenapa aku kuatkan hati utk berpuasa jugak time preggy ni? mula2 mcm risau jugak ok ke baby klo aku puasa tak ape2 ke die? lepas dengar nasihat dari kawan opis aku mcm lega la. die kata if puasa memudaratkan mummynye Wajib berbuka tapi if berbuka/tak puase sbb risaukan baby dlm perut Wajib berpuasa. sbb kuatnya baby kita bergantung pada kesihatan kita.Sebenarnye aku bukan la seorang yang kuat berpuasa kawan-kawan yg dah lama kenal aku faham la peel aku mcm mane tapi semenjak preggy ni semangat die lain semua nye pon lain =) kawan-kawan doakan la yang terbaik buat kami berdua yaa.. hanya tuhan ja dapat membalasnya.




Percaya atau tidak tiap kali aku g mana2 pun bila jumpa org then tanya aku berapa bulan bile aku ckp aku dah sekian sekian bulan sure dieorg terkejut katanya besar sgt. maybe kembar dlm tu. hmm aku  tiap kali scan mmg baby nye sorang je. takde plak  kawan die ke ape. ape-ape pon aku harap aku kekal sehat tik tok tik tok huih lagi 8minggu nak bersalin.. blur terus...


p/s: fesbuk aku still deactive sebenarnye tapi aku tak tau la kenape tiap kali aku buka fesbuk suami aku nampak page aku tak deactive pon haih takpe lagi 20 hari camtu aku menganas balikla kat fesbuk tu  he hu hi.


Published with Blogger-droid v2.0.6

2 ulasan:

Syazni Shamsir berkata...

Assalam darling...

sekejap je dh 8bulan...moga2 awak selamat bersalin...InsyaAllah...;)..

Unknown berkata...

Wsalam syazni.

Haah rase mcm kejap je dah 8bulan hehehe doakan fasya selamat hingga ke akhirnya ya..